Äntligen lite jord under naglarna igen!

Har inte blivit så mycket balkongfixande på ett tag, mest bara vattnande och allmänt underhåll. Idag gjorde jag trots allt slag i saken, disken får vänta jag behövde gräva ner mina små fingrar i lite jord! Så nu är oreganon, salvian och den ena paprikan äntligen omplanterade. Vilket också ledde till att mina sista lecakulor strök med och nästan all jord, bara lite av den inte fullt så bra jorden kvar. Således har nästan 200 lite jord förbrukats, inte illa!

Hade så smått gett upp hoppet för övrigt om att mina tomater någonsin skulle mogna, de är ju många men ack så gröna. Men till min glädje upptäckte jag igår att ett gäng tomater äntligen har börjat skifta färg i rätt riktning! Inte en annan typ av grön utan skönt orangea! Härligt!

Har även skördat första smultronet, det är ju sannerligen en planta som växt till sig mer än jag någonsin hade kunnat ana! Massor av små små smultron är på gång, får se om de hinner bli ätbara innan det är för sent bara... Men ett smultron är bra mycket bättre än jag hade hoppats på för den här säsongen!

Nu ska jag ut och röja upp lite, ligger små högar av jord lite här och var och dessutom tänkte jag faktiskt få göra klart mina värmeljushållare! Mmmhm!


Cherios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0