Heja SJ!

Sitter återigen på tåg mellan Arvika-Norrköping, den här gången för att fira pappas 50-årsdag. Trevligt trevligt! Tåget är (i vanlig ordning?) försenat. Och visst det händer både en och två gånger och visst många av dessa gånger är det SJ som är to blame, när tåg är felvända, det är nån form av personalstrul, de har planerat konstigt eller what ever. Men när en elledning har pajjat har jag faktiskt svårt att klandra dem, vissa saker händer även om man gör sitt bästa. Det som verkligen stör mig är när människor börjar skälla på helt fel personer, som tjejen i cafévagnen. Seriöst! Visst man kan vara irriterad men att börja gapa på en person som ändå inte kan göra något och som inte heller bär skulden för problemet är ganska lamt. Efftersom jag sitter precis bredvid caféluckan får jag höra det mesta av skället. Eller vad sägs om att köra tillbaka eftersom en passagerare ändå kommer missa sitt superviktiga möte? Herre jösses! Varför inte bara göra det bästa av situationen när man faktiskt inte kan göra något åt den? Nu rullar vi igen i alla fall! En dryg timmes försening. Kan jag göra något åt det? Nope! So better enjoy och kanske sova en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0