Nya projekt nya tag!

Eller snarare ett nytt projekt! Eftersom jag efter flytten i höstas lyckades komma över en sån där toppenfräsig balkong är jag nu i full fart att fixa med den! Eller tja just nu är det snarare min stackars sambo som tar tag i saken och sprayvattnar mina stackars skott... (som alla har kommit upp nu! wiii!) Möjligt att det blir någon form av följetong av balkongandet. Klurar ut massor utav bra lösningar och billiga tricks för att den ska bli supernajs i sommar! Har ju en hyfsat tajt budget så det blir inga utsvävningar och dyra möbler direkt... men awesum ska det bli ändå.

Förutom att sätta frön (och köpa ännu fler frön det tar liksom aldrig riktigt stopp) har jag även inhandlat lite fina loppisfynd!
Sockerlåda att använda istället för balkonglåda. 55:- istället för det fyrdubbla!

Kruka med hjärtkant 15:-

Liten korg med handtag 20:-

Zinkhink från mamma GRATIS!

Gigantisk kruka från mammas balkong GRATIS!

Tidigare har jag inhandlat fröer som sagt och ett überpraktiskt litet drivhus i plast. Kostade runt 70:- och då får man allt färdigt, bara att fylla på med såjord vattna och sätta frön. Går dessutom att återanvända så länge man tvättar ur den och är försiktig. Fröer kostar någonstans mellan ingenting och hur mycket som helst har jag upptäckt. Eftersom jag är in training så vet jag inte riktigt hur stor skillnad det blir på resultatet och så med olika prisklasser.

När jag kommer hem ska det fortsättas att fixas och donas har massor av delprojekt som ska testas.


Sockerlådabilden har jag stulit härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0