What to doooo?

Nu blir jag snart ledsen på riktigt! Sedan vi flyttade hit har blomma efter blomma dött! Först var det en av de små palmerna. Sen var det en annan liten pluttblomma (som jag tagit hand om i flera år och som kanske egentligen borde dött för länge sen). Innan jag åkte till Norrköping konstaterade jag att min fina porslinsblomma var ett överstökat kapitel och när jag kom hem hade ytterligare en blomma dött. Den sista var för övrigt alldeles nyinköpt :( Vet inte alls vad det är som händer med dem! De får lagomt mycket vatten och de står ljust och fint... men ändå... plaff! De liksom ruttanar inifrån på något sätt. Om det är någon som känner igen problemet och vad tusan som kan göras åt saken tar jag gladeligen emot tips!

Mina fina fröplantor verkar dock klara sig bättre! Börjar ana de första karaktärsbladen på tomaterna så snart börjar det bli dags att skola om de små liven. Måste bara inhandla lite bra planteringsjord och lite näring först! Har sparat travar med mjölkpaket som jag sköljt ur och klippt på mitten att plantera om i! Nu är det bara för kylan att lämna oss så att vi kan få lite riktig vår också! Tyvärr snöade det igår så det lilla hopp jag arbetat ihop störtdök en smula!

Nej nu ska jag plocka lite i  röran här hemma så det känns lite mer beboeligt!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Fiia

Jag är urusel på att vattna blommorna, men min porslinsblomma verkar gilla det, den frodas och nu är det dags för nya blommor igen! Kanske vill dina blommor torka lite?

Tack för inlägget, love you to! Puss

2010-03-25 @ 16:44:50
URL: http://feucht.blogg.se/
Postat av: Anna

Gav upp hoppet om min porslinsblomma :( den åkte för en vecka sen... I förra lägenheten trivdes den som attan och nu såg den ut som ett ledset Biaffra barn! Börjar förlora hoppet om min nyinköpta fikus också... ställde den på en pall (inte i fönstret) som mamma sa att jag skulle och väntar på att den ska torka ut lite nu... Hoppas bara inte det är nåt som sprider sig så att mina frösådder dör :S



Kanske kan ta ett nytt skott på porslinsblomman av dig btw? Gillade den verkligen!

2010-03-26 @ 01:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0