Det lider mot jul!

Och snart är min praktiktid över för denna gången. Dagens eftermiddagsfika eller ska vi säga adventsfika kanske, står i personalrummet. Pepparkaksmuffins med lingonfrosting, tror det kan bli bra! Har fått testa massor av bra recept de senaste veckorna och fått ett par nya favortier bland annat lakritsbrownie med citronfrosting och bananbakelse. Himla kul att få utöva en hobby och samtidigt få göra kollegorna glada!

Mitt i all vinter och julförväntan har jag suttit och tittat på fröer och drömt mig bort till sommaren, eller nästan mest våren. När man får börja sätta fröer i jorden och förväntansfullt se om det dyker upp något i trågen. Måste verkligen införskaffa ett par extra små drivhus nästa säsong så jag kan odla massor! Har skrivit en egen liten önskelista med fröer från Runåbergs fröer de har verkligen hur mycket roliga fröer som helst! Dessutom är mycket av fröerna ekofrön och sånt gillar jag! Tyvärr är nog min långa önskelista mest önskningar för det blir dyrt att skaffa allt jag skulle vilja ha. Men ett par olika tomatsorter, nån paprika och chili och lite kryddor ska det nog bli framöver i alla fall! Men jag väntar nog till efter årsskiftet när det kanske dyker upp lite roliga nyheter att testa på.

Innan våren kommer och fröerna beställs ägnar jag mig åt att göra roliga presenter. Faktum är att alla julklappar åtminstone i huvudet är färdiga. Känns skönt när det är färdigklurat tycker jag! Och den viktigaste presenten av alla den är faktiskt nästan helt klar även i praktiken. De viktigaste bitarna är på plats nu är det bara lite småpill kvar. Har till och med kommit på vad som kanske kommer att bli världens bästa födelsedagspresent. Men den får vi allt ta och vänta med tills i alla fall ett par veckor efter jul!

I övrigt blir det mest stickning hela dagarna när jag inte har praktik. Har äntligen fått färdigt i alla fall ett par vantar och en halsduk (bilder kommer snart). Ett par av fingervantarna börjar närma sig färdig stadiet och sen är det bara resten kvar. Känns skönt när saker och ting blir färdiga allt eftersom tycker jag! Ska försöka ta en dag framöver till att göra färdigt en bröllopspresent åt paret vi firade tidigare i höst. Tänkte lägga upp en liten steg för steg guide på den också. En liten luffarslöjdad skål ska det bli, lite pillrigt men vet man bara hur man ska göra så är det faktiskt inte så himlans svårt. Lite vilja, våld och kreativitet räcker helt klart långt! Och starka nypor...

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0