Herreminje!

När jag steg upp ur min säng imorse tyckte jag att träningsvärken efter gårdagens bodypump var ganska mild. Det var ju ta mig tusan på den där nivån då det nästan bara är skönt. Det höll sig ungefär halva dagen. Vid lunchtid hade det eskalerat och jag började gå som en höggravid kvinna. Vid det här laget är även det stadiet passerat och jag spatserar runt som en pingvinpappa.

Trots detta har jag ägnat kvällen åt att baka lite. Det har hackats, rivits och vispats. Så nu står en brownie på spisen fylld med lakristkola. I kylen står en bunke citronfrosting och göttar te sig och imorgon vilar allt sammans i mina praktikkollegors magar. Än så länge vet jag bara att frostingen är gudarsgod. Hur brownien smakar har jag ingen aning om. Men vad kan gå fel med choklad, smör och socker? Har formligen längtat efter att ta itu med bakandet av denna lilla läckerhet sen jag fann receptet häromdagen. Alla tre bästa saker i ett liksom. Choklad. Lakrits. Citron. Tillsammans!

I övrigt har jag tagit itu med en annan såndär sak som jag har tänkt göra hur länge som helst. Min mamma hade inte bara en men flera, jag tror min syster har en och säkerligen en hel hög vänner. Nu ska det minsann bli att samla ihop alla fina recept i en liten bok. Eller två för att vara exakt. Inga fler högar med handskrivna lappar, utdragna sidor eller små häften från höger och vänster. Allt i praktiskt litet format. Än så länge har jag inte kommit så långt som att skriva in några recept dock... däremot har det dekorerats framsidor. Och målats lite. Ett stycke bak och kak bok och ett stycke mat kokbok. Smidigt! :D Är det några recept som borde vara med i boken tycker du? Pretty please do tell i sådana fall. Recept mottages gladeligen!

Nej mysa ner sig i soffan kanske. Behöver en kopp te!

Chip så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0