Aldrig nöjd...

för några år sedan var det precis det jag aldrig ville bli, nöjd alltså. Nu sitter jag här och är ingenting annat än nöjd. Jag har fått vara ute i skogen två dagar i rad, lingonlagret är fyllt och jag har fått en svampbonus på det. Dessutom har jag en varm famn att krypa ner i nästan varje kväll bortsett från när någon av oss inte är hemma. Vi har två fina katter. Två fantastiska familjer att komma hem till. Jag har ta mig tusan nästan allt man kan önska sig här i livet. Har jag tur finns det någon annan som vill ut i skogen och leka. Eller någon som känner för att spela spel. Det finns allt som oftast bra saker att svänga ihop i både skafferi och kyl. Så mycket att vara tacksam över och framförallt nöjd över!

Det är som att själen har lugnat ner sig. Slagit sig till ro och börjat spira. Kroppen känns inte längre lika stressad över att räcka till. Varför jäkta över saker när det finns så mycket omkring sig redan som det är idag? Det är kul det där hur saker och ting förändras på relativt kort tid. Några år hit eller dit är ju egentligen ingen tid på det stora hela. Men samtidigt finns det så mycket som händer, tankar förändras och livet likaså. Och jag bara njuter!

Låg och tänkte på det med katterna tätt intill alldeles nyss. Hur fint allt är. Vilken tur jag ändå har. Ville skicka ut ett tack.

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0