Stickmani!

Efter att ha haft en hyfsat lång sticksvacka har jag nu istället drabbats av stickmani! Sett så många fina mönster som jag vill prova på, nya tekniker att testa och fina saker att använda så jag vet inte var jag ska ta vägen någonstans! Senaste veckorna har det resulterat i tre mössor. Ytterligare en mössa är in the making så att säga och efter det följer ytterligare en. Sen har jag ju ett par oavslutade barnplagg som jag känner mig redo att återuppta, två söta tröjor ska det bli åt Knuten! Och så klart den klassiska halsduken fnular jag med också, bra sätt att både bli av med restgarn och samtidigt få något som värmer runt halsen. Gött! Är verkligen toppensugen på höst för närvarande och sitta i soffan och sticka ulliga ting till mig själv och de som är sugna på att värma sig med något framåt vintern till.

Eftersom min släkt för närvarande spottar ur sig barn passade jag på att sticka en del söta barnkläder under våren, eller ja jag avslutade ett av alla projekt jag påbörjade innan våren tog vid och plantorna tog mer av min uppmärksamhet vill säga... Den här klänningen lyckades jag i alla fall slutföra och jag får ju lov att erkänna att jag gillar resultatet! Dessutom stickad i ekologisk baby ull. Sånt gillar jag!

Är det någon som är sugen på att få något stickat är det bara hojta! Ge mig garn och lite tid så brukar det mesta lösa sig! Bäst att passa på dessutom när suget finns, vem vet om jag tröttnar?

Virkning är också något jag är lite sugen att prova på! Har än så länge bara lyckats trolla fram en barnkofta. Och det vore ju synd och skam att sluta där när det finns så många roliga andra saker att leka med!

Nej dags att dra sig från datorn kanske och fortsätta att sticka mössa? Provar att sticka med bambustickor denna gången och än så länge är det en högst angenäm upplevelse. Om det fortsätter så är det ett verkligt tips att prova på! Kanske inte för de tunnaste stickorna men helt klart för ett par 8mm stickor i alla fall!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0