Bland dop, släktingar, fniss och bus

Förra veckan spenderades återigen i Norrköping. Och denna gång slapp jag tåg åtminstone åt ena hållet. Himlans skönt! För på vägen hem så hade jag med mig hela familjen. Syster fick till och med sova här. Vi var lite nyfikna allihop på hur katterna skulle reagera på hennes hemkomst. Men de var lite tråkiga, surbollar månne?

På fredagen hade vi nöjet att bjuda över mina föräldrar på lite middag. Ett bra teamwork i köket slutade med riktigt god mat på bordet! Innan dess hade jag nöjet att ta med Knut ut på tur. Vi gav oss ut i jakt på fina höstlöv och annat roligt pynt. Hade tidigare under dagen passat på att köpa lite nya höstväxter att liva upp balkongen med och ville snitsa till det med lite ytterligare finheter. Resultatet blev att jag nu inte längre blir deprimerad över att gå ut på balkongen. För jämmer och elände är utbytt mot färg och liv!

På lördagen inträffade så helgens stora event. Vår nya kusin fick sitt dop och det var trevligt att träffa på släkten igen! Under det efterföljande fikat fick jag nöjet att återuppleva barndomen igen, satt och fnissade och busade med fina syster yster vid bordet vilket var sjukt uppskattat i alla fall från min sida! Jag har verkligen tur att ha henne i mitt liv!

Det har varit riktigt kul att ha syster översovandes här! Var väldigt länge sen vi spenderade så mycket tid tillsammans bara hon och jag. Blev många och långa samtal, gosande med lillpyret och en och annan film. Allt sånt där som gör livet lite extra värt att leva helt enkelt! Så det var inte helt lätt att lämna av våra nattgäster under söndagen. En vecka till här hade verkligen inte skadat! Men snart är jag ju tillbaka i Norrköping så då får vi ju leka igen!

Nej nu ska jag ut i skogen igen! Lite till svamp finns det alltid rum för!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0