Come in to my world

Ja jag vet jag har lovat i en mindre evighet nu att visa hur det går... men om vi säger så här den senaste veckan har varit virrvarrig! Det har blivit ett gäng mer eller mindre spontana aktiviteter kan jag väl lugnt lova!

Vi kan börja med förra måndagen (bara för att suga lite på karamellen). Finfint väder gjorde att jag och en vän tog oss ut och letade påskris. Och jösses vilken tur det var! För vädret var perfekt och nog tusan hade de varit och beskurit björkar samma dag! Dagen efter var det tråkväder och då satt jag och smyglog för mig själv att jag lyckats ta till vara på findagen.

Resultatet efter dagen blev självfallet ett trevligt litet påskris som i skrivande stund ser ut lite som så här:

Istället för fjädrar så snurrade jag ihop lite ståltråd som jag prydde med garnrester. Och en pärla så klart. Tanken var att göra fler hjärtan men jag tror att jag nöjer mig. Vill ju inte överglänsa de fina gröna bladen heller! Vasen är från Konsum och inhandlad någon gång under hösten. Vill minnas att det var en riktigt billig liten vas också.

Eftersom det jag råkade få med mig hiskeligt mycket påskris kunde jag inte låta bli att testa att göra en liten krans också. Hjärtformat är något jag gillar så det fick det ta mig tusan bli!

För egen del är jag trots allt ganska nöjd med resultatet. Gubben tyckte att min lilla fågel ser mest ut som den garntuss den är. Men själv tänker jag att med lite fantasi så är det en pippi. Den har till och med en liten historia i mitt huvud.

Sen tror jag minsann att jag slår ihop ett par dagar för att inte bli långrandig. För att göra fint inför helgbesöket tyckte jag att det var trevligt att balkongpynta lite. Ärligt talat så säger balkongen mest ond bråd död för närvarande och så kan vi inte ha det. En tur till Karlstad med second hand och lite Plantagen resulterade i ett litet arrangemang.

Tycker nästan att der ser ut som att emaljfatet från Erikshjälpen är som gjort för garnvindan från Miljömyran. Dödligt snyggt i mina ögon i alla fall!

Sen kunde jag inte riktigt hindra mig själv utan det fick följa med ett gäng penséer från Konsum också dagen därpå. Jag vet att det är tantblommor. Men de är ganska fina och man behöver faktiskt inte köpa de allra allra största och pråligaste. Jag gillar i alla fall hur det ser ut!


Sen kom helgen och syster och det var en helt fabulös helg to say the least! Äntligen fick jag presentera mitt Norrköpingsliv för mitt Arvikaliv och vice versa. Och dessutom spendera skandalöst mycket tid med tidernas finaste lillasyster. Tror knappast det kan bli bättre!

Ja just ja växterna! Vi tar det i ett annat inlägg väl?

Chip?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0