Dagens

Nästa helg kommer ju syster och hälsar på och inför det har jag idag storstädat badrummet. Guuuud vad tråkigt. Men uj vad fint resultatet blir! Gubben hade i alla fall roligt åt mig. Har en förkärlek till att städa badrummet oklädd för att slippa skräpa ner kläder helt i ondödan...
Ska bli superkul att få hit syster och fa ta hand om henne lite en helg. En för henne helt barnfri helg till råga på allt! Undrar vad vi ska kunna hitta på med henne då...!
Har även omskolat större delen av alla tomater, tänkte ta sista delen efter kalasmiddagen idag. Hoppas att de ska tycka om sina nya krukor! Tänkte lägga upp lite bilder på hur det växer. För växer det kan jag lova att det gör! Ojojoj! Vet snart inte var det ska finnas plats att ställa ytterligare krukor... Men snart blir jag i alla fall av med någon liten rackare. Gubbens mamma var sugen på både tomater och chili. Sen är det bara att adoptera ut resten. Det tråkigaste folk säger är "men inte kan väl jag" eller "tänk om jag dödar dem?" Ja om de dör så dör de. Kan man ju aldrig veta sådär i förväg ju. Och går det bra är det ju bara att vara glad för det. Faktum är att jag i år tänkte vara lite ondare än förra året. Allt som inte får nya hem innan ett än så länge hemligt datum hamnar på komposten! Och då måste det väl vara bättre att ge dem en chans väl? Tänkte väl det.
Nej nu är det dags att göra även mig ren. Får besök till kalasmiddagen och då kan jag inte se ut som sju svåra år heller!
Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0