Give away pt 2

Tomrummen som lämnats efter violer och tusenskönor fylldes under söndagen upp av tomater och så sattes hela rasket ut på samma plats som föregående dag. Resultatet? 6 tomatplantor mindre. Nu under veckan har lådan fått stå uppe på kontoret där jag har praktik. Än så länge är det inte riktigt någon som vågat ta något. Men jag hoppas att det ska bli ändring på det. Får kanske hota med att slänga det som är kvar till helgen?

Utöver plantor som försvunnit utanför porten så fick min bästis mamma också ett fång växter. En go blandning tomater, basilika och en ettårig pelargon. Sen har det försvunnit ett par stycken kors och tvärs till vänner och bekanta så klart. Trots det så ser det nästan inte ut att bli mindre hemma för det... Underligt!

Gubben har varit ut och fixat lite ny fin jord åt mig så när jag kommer hem så tänkte jag försöka plantera om de röda basilikorna, timjan och eventuellt persiljan. Ja och lite smått som liksom glömts av längs vägen... Som jag tycker så synd om så jag nästan vill grina... Han sitter för övrigt och gör krukor åt mig nu. Hur fin får man vara egentligen?

Sen kanske det är dags att sätta lite sommarblomster. Så som luktärt, sommarmalva och rosenskära. I år får det faktiskt ta och blomma lite mer! Fina rosa/lila/vita nyanser blir det. Förutom tagetesen som är gul/orange. Men det kanske kan få fungera som kontrastfärg mot allt det sköra och söta.

Senare ska jag presentera ett litet experiment som jag påbörjade igår. Eller ja egentligen så påbörjades det faktiskt i slutet av förra sommaren.

Chip!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0