OJ vad tiden går!

Jag har varit superlat på uppdateringssidan, mest för att kamera och dator sällan är på samma ställe. Och för att sommaren liksom tenderar att gå snabbare än planerat. Kortfattat har sommaren, utöver London, inneburit en veckas Gammelvala där det luffarslöjdades lite för min del. Lite läskigt med turister som tar tusen bilder när jag satt och jobbade. Men framförallt kul! Ingen riktig sommar utan Gammelvala. Under veckan var syster med familj på besök. Riktigt riktigt fint! Härligt med lite liv i luckan som det lätt blir med en liten en.

Förra veckan fick jag även uppleva Ängsbacka. En otroligt vacker plats med urfina människor! Tokvackert väder fick vi också, bortsett från en regnig slödag. Men den var nog välbehövd den med. En härlig bränna fick jag och en massa fina möten. För att inte tala om gudars god mat! Det är näst intill omöjligt att gå hungrig där! Dit ska jag helt säkert igen!

Ungefär en gång i veckan har vi lyckats laga mat på det som funnits färdigt i vårt lanne. Mycket mangold och lite gott och blandat. En favorit är nog rödbetorna. Eller polkabetorna rättare sagt. Sjukt goda! De sista har jag lagt in och det ska bli spännande att smaka på resultatet. Oavsett smak så ser de väldigt vackra ut i sina glasburkar i kylen, kan bara önska att smaken är lika fin! Nu är det haverrot, morötter, purjolök, bönor och så klart ringblommor kvar. Vem har sagt att det inte går att lyxa till det i stan?

Ska försöka få upp lite bilder på hur det gått under sommaren snart. Vet att du vill ha det mamma ;)

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0