Mycket väsen för ingenting?




Totem F1 påsen är slängd. Aldrig mer säger jag bara. Visst helt okej, om man gillar köpetomater. Mycket mer än så tyckte jag tyvärr inte att de smakade. Om du är ute efter fina plantor så är de defentivt ett bra alternativ. Dessvärre vill i alla fall jag ha ut lite mer av min tomatskörd än så. Så i år provar vi på något annat, det finns en påse Ida gold som ser fram emot att komma ner i lite jord om en månad eller så. Läxan jag gjorde var i alla fall att kolla upp sorter innan jag köper dem. Finns många bra forum att kika på där folk har egen erfarenhet av olika varianter.

Tomater är ju förövrigt sjukt kul att odla! De växer som tusan och det känns nästan som att det händer något nytt varje dag! Dessutom tycker jag att de luktar gott. Gick och puffade lite på dem varje dag och direkt så spreds tomatplantedoften. Mumma för själen!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0