Ojski bojski!

Nu har jag äntligen skrivit tenta! Förbrukade 4 av mina 5 timmar, då har jag inte ens räknat in att jag hade fått sitta kvar lite längre om jag ville pga lite strul med diverse tabeller. Nu kan jag  bara hoppas att det gått vägen också...

Trots tentaplugg så hann vi faktiskt fira lite alla hjärtans dag här hemma. Jag fick en bukett dunderfina tulipaner som jag hoppas ska slå ut ordentligt snart. Än så länge är den största behållningen att lukta lite på dem. Luktar vår tycker jag! Vi lagade världens godaste mat också tillsammans. Misslyckades återigen med hemmagjord bea, den här gången var den perfekt fram tills fem sekunder efter att den var färdig. Någon som har bra tips på hur man får den att inte skära sig efter att man är klar? Jag menar kockarna kan väl knappast servera såsen direkt på studs när de gör den. Men men, det bidde åtminstone en smula dragongegga tillsammans med finfina biffar ala Limpan och klyfpotatis. Söndag på en måndag!

I växtvärlden är det för övrigt fullt liv! Sweet banana står och gottar sig under en lågenergilampa och ytterligare en Aji Cristal har tittat upp. Hoppas på fler och att även Tabascon vill kika fram! Den växt som gör mig mest glad är tusenskönan som redan börjar kika upp! Igår kväll kastade jag ett öga på den och minsann småsmåsmå nästintill osynbara små skott var på väg upp. Idag ser det ut som yttepyttelitet gräs. Fort det går då!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0