woop woop!

Jag gillar verkligen mina helger! Och den här är inget undantag! Fredagen tog vi det superlugnt, gubben är krasslig så jag lagade lite finfin mat åt honom. Lite kycklingfilé fylld med fetaost och soltorkade tomater, tzatziki och steakhouse fries. Duuuundergott! Igår bytte jag spår och lämnade gubben hemma i sängen och hakade på Vojagos årsmöte. Efter årsmötet var det knytis med dundergod vegetarisk mat. På det var det diverse dans och sångframträdanden och för att inte tala om dans! DANS DANS DANS! Så himla himla härligt! Sov hela natten igenom som ett litet barn när jag väl kom hem! Hamnar helt klart på årets bästa topplistan!

Idag har det också varit full rulle! Vi hade besök och bjöd på kaffe och kladdkakemuffins med hallon i. Efter besöket passade jag på att prova såbrättet jag fick av min moster. Dagens sådd blev bland annat kapkrusbär och en present till en av våra vänner. Hade tänkt sätta lavendel också men jag råkade visst ta slut på all såjord! Ooops! Blir till att skaffa mer helt enkelt. Dessutom behöver jag ytterligare en lågenergilampa. Nu har nämligen alla chilisorter kommit upp! Än så länge bara två tabascosar men desto fler av de andra två. Tror det är uppe i en 7 stycken aji cristal och 12 sweet banana. Nyaste tillskottet i växter som tittat upp är den ena sorten viol och en liten rudbeckia. Så ny väntar jag bara på styvmorsviol och smultron från de tidigare sådderna! Häftigt! Hemma hos oss är det minsann vår! Tänkte lägga upp lite bilder på hur det ser ut än så länge nu till veckan! Kul att ser hur det utvecklas allt eftersom.

Nu avslutar jag min kväll med att titta på Will Smith i någon form av romantisk komedi efter en trevlig liten söndagsmiddag bestående av linssoppa och stekpannebröd. Stekpannebröd blir det defenitivt fler gånger, verkligen urgott och hur enkelt som helst att göra. Enda jobbiga är att det osar som tusan!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0