Dagens

Snart är det våååår! I alla fall har jag bestämt att det är så! För att fira detta petade jag ner de allra första fröerna i jorden igår. Vårblommor så klart! Förhoppningsvis kryper det upp ett par stycken svärmorsvioler och vitsippor inom en snar framtid. Den här vinterns höst/vinterdepp håller verkligen på att äta upp mig inifrån så lite tankar om våren är sannerligen välkomna. Fy jag vill aldrig mer ha vinter! Men samtidigt så blir ju våren så mycket finare när den väl kommer om det ligger en kall och lång vinter bakom.

Vitsippa är för övrigt min favoritblomma alla kategorier. Tycker de är så vackra så himlans vackra! De står liksom där trots att det fortfarande är kallt, helt nakna och bara ler. Stolta på något sätt i all sin enkelhet. Inget krimskrams bara ren och skär blomma. Vajjert! Hoppas verkligen att jag lyckas få dem att gro!

HEJJA VÅREN!!!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0