Gott nytt (frö)år!

Så var julen och nyårsfirandet över! Snabbt det går då! Julen firades tillsammans med gubben och hans familj, mycket mysigt må jag då säga! Nyåret firades till största delen hemma hos oss med fina vänner och mängder av finfin mat. Vilket också har resulterat i ett monsterdiskbergdelux, men så går det när tio magar ska mättas! Till helgen är det även dags för ytterligare ett julfirande, då med min familj. Ser jag supermycket fram emot! Då ska dessutom familjens nykomling firas, första födelsedagen minsann! Har hittat både julklapp och födelsedagspresent som jag hoppas ska falla herrn i smaken!

Tjuvstartat med fröinköpen, kunde inte riktigt hålla mig till slut! Efter att noga ha gått igenom kataloger och internet så rasade en fullastad varukorg ner hos Impecta tyvärr ligger Runåbergs hemsida för tillfället nere, sånt där underhåll av sidan dravel... Kanske blir nåt inköp även där framöver. Det jag främst vill ha ner i jord nu är sådant som kan ta ett bra tag innan det börjar gro. Det och så lite vårfint i form av styvmorsvioler. Måste ju faktiskt få ha lite blommor på balkongen även innan sommaren! I år ska det testas en ny liten mackapär för övrigt. Vi har ju inte all plats i världen och med tanke på kattrackarna så är ju inte rappliga lösningar något att fundera nämnvärt på istället hittade jag Roottrainers. Lite som en sålåda fast istället är det fack som går att öppna (man kan med andra ord titta på rötterna under tiden de växer om man vill) facken sitter ihop 4 på rad så det kanske kan vara smart att så samma i varje liten rad kanske. När rötterna kommer tittar fram torkar den utväxta delen vilket ska befrämja sidorötterna. Om allt går som det ska står jag där sedan med en fin rotklump redo att plantera ut! Väl värt att testa i alla fall i värsta fall har jag slängt en hundring i sjön men har jag tur så funkar det fint så det kanske kan vara värt att investera i flera.

Nåväl jag berättar mer sedan när min last dyker upp i lådan! Kliar i fingrarna nu!! Men frököpandet och klurandet ger åtminstone en känsla av sol och värme så här i kalla vintern!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0