Livslyx

Just nu luktar det helt fantastiskt i lägenheten. Vi tog precis ut en kantarellpaj som står och göttar till sig lite. MY GOD vad jag vill äta upp den bums då! Men det är som så att vi ska ta med den till en vän så jag får vänta lite. Vi ska kolla in hans nya kissar som flyttat in, ja och äta paj då så klart. Satt och tänkte på det där med svampen för övrigt. Jag menar hela hösten snålar och snålar man för att det ska räcka tills nästa år och nu har vi fortfarande frysen och skafferiet fyllt av frysta/torkade svampar av lite olika slag. Det verkar liksom aldrig ta slut! Så min gissning är att vi i sommar kommer att leva på svamp... för att sedan fylla skafferi och frys igen för att slutligen snåla på dem hela hösten. Men visst känns det lyxigt att kunna plocka fram en påse av en av världens dyraste svampar och bara göra varma mackor på bara för att man känner för det! Äka livslyx faktiskt.

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0