Små pyssel

Förra veckan ägnades till stor del åt att pyssla ihop så att alla mina fröbebisar ska få plats. Och att de ska ha det bra så klart.


I sockerlådan placerades de två minsta tomaterna tillsammans med basilika, en mini timjan, salvia och mina solhattar. Hoppas att de ska trivas tillsammans allihopa.


Luktärten planterades och fick ett litet växtstöd bestående av bambupinnar och mattvarp. Mattvarp är ta mig tusan världens bästa tråd! Går att använda till allt... nästan!


Jag är inte säker på att sommarmalvan egentligen behöver ett växtstöd. Men ryggpinnarna från en föredetta stol gjorde sig ganska bra i krukan så de fick minsann vara kvar.


Jag fann en kruka som jag planterat två tusenskönor i. De såg ut att behöva lite mer utrymme så de fick delas och kom så på plats tillsammans med murgrönan. Har jag tur blommar de och då kommer det bli toksnyggt!


Och så passade jag på att klippa ner pepparmynta och ingefärsmynta så att de ska bli buskiga och fina. Ingefärsmyntan kan jag avslöja att det var en riktig hit, sjukt gott att ha som te! Om man tittar noga ser man att de börjat blomma så det var nog tur att jag klippte ner den lite... (i nedre högra hörnet syns små små små vita blommor)

Får se hur det artar sig därute nu! Så himla spännande med växter det går liksom inte att förutspå hur de ska ta sig och var de slutligen landar. Men nu lever återigen hoppet om att det ska bli nåt bra i sommar!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0