Hund vs Katt


Igår när jag hade gått och lagt mig så hoppade vår hund Karla upp i sängen och ville mysa. Himla härligt vill jag lova! Det som slog mig var att det var länge sen jag hade en hund i min säng, nu för tiden är det mest katter. Men vilket är egentligen mysigast?

Det är dags för...


Ljud
Katt
Hur gosigt är det inte med en katt som ligger och spinner? Inga direkta snarktendenser gillas också, speciellt när det är prat på att sova!
POÄNG: 3/3

Hund
Tyvärr så har i alla fall vår hund vissa snark tendenser. Men det är inte så farligt som det skulle kunna vara och när hon bara snarkar lite så är det mest gulligt!
POÄNG: 1/3

Mys faktor
Katt
Mjuka gosiga och alldeles luddiga. Det är svårt att inte bli förälskad i en katt! Varma är de också och de ligger ju hellre på dig än bredvid dig när det är dags att sova. Tyvärr så är ju katter lite egna av sig och väljer helst när det ska gosas själv vilket drar ner poängen något.
POÄNG: 2/3

Hund
Härliga härliga hund! Kan gosa länge mycket och när som helst. Hunden som gjorde mig sällskap i natt får dessutom en extra nostalgipoäng! Hon har ju trots allt varit med mig genom nästan halva mitt liv vid det här laget. Ingen har väl fått trösta som hon på ett så språklöst och kravlöst sätt.
POÄNG: 3/3 +1 nostalgi poäng

Plats
Katt
Man kan ju lätt låta sig luras och tro att en katt inte tar så särskilt stor plats i en säng. Tänk igen i så fall! Trots den ynka storleken så tar de gärna upp halva sängen och om du inte ger dem det så ger de dig dåligt samvete. Men det är klart ska det gosas så ska det och plats går ju alltid att offra...
POÄNG: 2/3

Hund
De flesta hundar är ju större än katter. Vår hund är inget undantag! Trots detta så tenderar hon att ligga vid fötterna snarare än bredvid vilket är en stor platsbesparing. Men det är klart... plats tar de ändå!
POÄNG: 2/3

Summering

KATT
7/9

HUND
7/9

IT'S A TIE! Och lite tur är väl det! För jag hade nog haft lite dåligt samvete om någon av mina gosegrisar hade fått stå med skammen som förlorare...

Nu dags för skola!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0