Årets första KRIG!!!

Då var årets första krig igång! Sorgmygg har börjat ploppa upp bland mina små frösådder. Känner mig som värsta lejonmamman så fort jag kommer hem när jag står och viftar och försöker hitta nya odjur att ha ihjäl med mina bara händer. Till min hjälp har jag även ställt ut skålar med vinäger/vatten/sirap/en droppe yes vilket än så länge har resulterat i fyra lik. Idag sprayade jag även alla växter med snus vatten. Fördelen med en snusande gubbe är tillgången på nikotin. Hoppas att det ska ge resultat och att jag slipper dessa snyltare. DET ÄR MINA VÄXTER LÅT BLI!!! Man kunde ju bli arg på mindre.

På den positiva sidan kan sägas att vitkålen redan har kikat upp! Jag blir alltid så förvånad över hur fort det går. Här förbereder jag mig för veckor av väntan när det bara tar ett par dagar. Eller ja tills det är skördedags är det ju snorlänge.

Chip!

Ps. Någon som har några bättre tips på hur jag gör mig av med odjuren? Jag kommer inte att kunna sova gott föräns de är utrotade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0