Inga jävla grattis!

 

Igår var en riktig skitdag. En sån dag som man vet redan när man går upp att den kommer bli riktigt jävla dålig. Första tecknet är den där obehagliga känna sig tjock och ful känslan. Sen är det inga kläder som passar eller tilltalar. Visst tusan snöar det igen också! Tusen mil snö och mer som bara vräker ner. Då är ingenting roligt längre. Väl på tåget med en mage som känns som en near to exploding zeppelinare blir du tvungen att byta tåg på resan till jobbet. Just den dagen. Med snö upp till armvecket. Bitterheten liksom slickar dig i ansiktet likt en överexalterad blodhund.

I det stadiet hör och läser jag tusen "grattis på kvinnodagen". VA FAN!?!? Ge mig knutna nävar och arga utrop! Vadå grattis? Grattis till låg status och magsår? Eller grattis till lägre lön för lika arbete? Jag går väl inte och grattar judar på förintelsedagen eller andra utsatta grupper på sina dagar. Kvinnodagen är till för att uppmärksamma den skeva könsmaktsordningen samt det förtryck som kvinnor v ä r l d e n ö v er utsätts för och då bli jag ta mig tusan provocerad av grattisönskningar och blomkvastar. Snacka om att använda härskartekniken förminskande.

Som tur var fick jag vara arg över telefon med en utmärkt vän igår. I present av gubben fick jag även vara arg över en skål linssoppa i soffan. Plus att han tog fram ett klipp från Tankesmedjan där de sa precis det jag tänkte med.

Så inte grattis i efterskott på kvinnodagen. Ut och kräv det du och din snippa förtjänar!

Chip!

Ps. Jag har blivit med kolonilott! Så är det någon som har spännande perenner, frön eller bärbusksticklingar tas de gladeligen emot!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0