Lyckligt lottad

Gubben och jag har spenderat all tid vi bara orkat ute i solen på lotten de senaste veckorna. Och det har sannerligen givit resultat! Det är himla häftigt att se allt växa fram steg för steg och varje gång gör skillnad. Vi har grävt och kånkat och slitit. Och fikat. Och skrattat. Och pratat strunt och väder.

Men utan alla urfina människor runt omkring hade vi inte kommit på långa vägar lika långt. För herrejösses vad snälla folk är! Vi har fått så många plantor och pryttlar så jag egentligen borde skämmas ögona ur mig. Vår närmsta granne har bistått med pallkragar och massor av fin kompost. Dessutom får vi lov att ställa spade och grep i hennes förråd. För att inte tala om bra tips och trevliga pratstunder! Bärplantor har vi också fått, av folk på jobbet och från vänner. Så nu finns det både två sorters hallon, rabarber, jordgubbar och snarta vinbär. Och en massa små pryttlar och saker som liksom underlättar. Och blommor.

Jag börjar inse det att det här med trädgård handlar väldigt mycket om att dela med sig. Det passar sig liksom väldigt bra. Jag vet ju själv hur det är med mina fröbebisar varje år. Jag har inte hjärta att slänga dem och så finns det de som gärna vill ge dem ett nytt hem. Alla blir glada helt enkelt!

Fast idag har jag lyxat till det och köpt en liten buske. De hade utförsäljning på torget så en liten liten krusbär för blott 35 kronor fick följa med mig hem.

Chip!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0