Pyssel 12


Ungefär tusen pepparkakor blev det under kvällens lopp. Ungarna underhöll varandra, mer eller mindre. Tigern skrämde halvt ihjäl sin jämnåriga kamrat. Borde byta namn till full fräs! För så är det full fräs, rätt i kaklet tills energin tryter eller nåt annat går snett. Då är mamma bra att ha igen. 

Har samlat på mig ett par pepparkaksformar under årens lopp och börjar få till en ganska god uppsättning. Är lite av en tradition att få tag på nån ny till varje år. Årets nya favorit har jag fått av mamma i formen av en kvinnosymbol. Fantastiskt fin! 

Nu sova så vi kan äta pepparkaksfrukost och luciamysa! 

Chip! 

Kommentarer
Postat av: Bodil Rosenström

hej Grinbellan
jag surfade runt och sökte på ''pepparkaksform i form av ett kvinnomärke'' och du dök upp och skrev att du fått en sån form av din mamma ( ja,det är ett tag sen ) nu en fråga: Vart skulle man kunna tänkas få tag på en sån pepparkaksform ? Hälsningar Bodil

Svar: Åh bra fråga! Ingen aning, den här tror jag att hon kanske fann på en turistbyrå. Annars är egentligen kvinnosymbolen rätt lätt att liksom skära för hand skulle jag tro.
Anna .

2017-12-07 @ 00:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0