Drömmer


Jag drömmer just nu om en prunkande trädgård med pallkragar som svämmar över av sockerärtor, sallad, rädisor och annat gott. En rabatt fylld till bredden med vackra och användbara blommor. En grön och tät syrénberså där tigern kan hitta på äventyr med sina små kompisar. Långa ljumma kvällar med skratt, sång och prat. Goda vänner som kommer och går i vår lilla värld och alla ler de och är glada. Lite så drömmer jag just nu. 

Först ska det till en hel del arbete. Bersån behöver ytterligare beskärning, måste hitta en grensåg till det. Någon som har till utlåning? Kan bjuda på kaffe och rövarhistorier som tack. Den fina rabatten måste grävas till och blommor sättas. Och pallkragarna uppstår inte heller ur tomma intet. Det blir en del roddande och trixande, speciellt när en varken har bil eller körkort! 

Och kolonilotten ska även den fixas lite med. Och så var det resor och barnvagnsmarsch och för att inte tala om 80-årskalas och någon form av firande av egen födelsedag så småningom. Hör det till att en bjuder på tårta när en fyller jämt? 

Lite så ligger jag och funderar när tigern snarkar på mitt bröst. Någon annan som är sugen på uteäventyr? 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0