Premiär


Idag hade vi parkpremiär. Med dagens fantastiska väder gick det inte att hålla sig inne ju! Så vi packade korgen, satte på oss tusen kläder och gick ut. Så himla mysigt! 

Tigern var lite skeptisk och rädd till att börja med så jag pekade och berättade om vad som fanns. Visade fågeldammen och gungorna och allt annat roligt. Inte för att jag tror att han riktigt förstod vad jag sa men ändå. Efter en liten stund ville han ner och fräste runt som bara den! Tekniken att gå i skor är fortfarande sådär men det kommer, det kommer. 

Sen satte vi oss och fikade en stund. Tigern fick lite ensamtid med gubben och de både matade fåglar och gungade tillsammans. Medans jag och Stickan fick dricka kaffe och snacka strunt. Perfekt! 

Det är nåt i luften så här års som gör mig så sjukt sugen på att börja gräva i jorden. Lukten och ljuset pirrar nåt alldeles förträffligt i magen och jag känner mig som ett litet litet barn som vill hitta på äventyr. Vad som helst bara jag blir skitig och helst ett par nya blåsor också. Så imorgon ska jag kratta pinnar. Och kanske ta en kopp kaffe på verandan. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0