VÅÅÅÅÅÅR!

Alltså det här vädret är verkligen bra för själen! Blir helt nipprig och glad hela jag. Tigern gillar också solen och kommer med sina små små skor till mig när han vill ut och leka. Senaste veckan har vi varit ute i skogen, på landet och i stan. Det har varit promenader och trädgårdshäng och lekplatslek. Så himla himla kul. Det finns så mycket för en liten tiger att upptäcka så harta vore nock!

Det som känts allra allra bäst för mig är att jag känt mig som den mamma jag vill vara. Vi har gjort äventyr tillsammans och vi har skrattat och myst och vi har liksom varit i synk med varandra. Inga (eller i alla fall relativt få) konflikter. Så skönt i hjärtat! 


Lite trädgård har också hunnits med. Med betoning på lite. Ännu är marken lite för hård för att börja gräva. Men krattat har vi gjort och jag har lagt ut stenarna till rabatten. Så som löven ligger har den sett ut tidigare och kändes lite för stramt och litet för min smak. Vi har även kikat lite på syrénbersån som ska beskäras en smula. Den har jag storslagna planer för i min hjärna. Måste bara se så att inte grannen har det också. 

Nu ska jag passa på att sortera tvätt innan det blir liv i luckan här igen! Sen blir det lunch och lite utelek tror jag bestämt. Så här års vet en ju inte hur många soldagar vi får så det gäller att ta vara på dem som ges! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0