Nytt liv och nya tider

Just nu är det så himla många saker som händer på en och samma gång! Det har varit svårt att skriva här för att jag inte velat avslöja för mycket men nu är katten utsläppt bland hermelinerna och jag kan avslöja att det kommer ytterligare en tiger senast i april nästa år. Syster är inte sämre hon och levererar nytt en månad senare. Himla läskigt och spännande må jag lova! Ser så otroligt mycket fram emot att få gosa, bära och vara så där innerligt nära igen. 

Utöver det så har jag börjat ett nytt jobb! Ett sånt där tillsvidarejobb inte desto mindre. Så småningom ska det bli halvtid men för tillfället är det snarare heltid för att lära mig alla nya rutiner innan min föregångare slutar. Trivs ofantligt bra med mina nya kollegor men visst saknar jag min lille tiger emellanåt! 

Tigern har till råga på allt börjat dagis. All oro jag kände innan är som bortblåst. Han trivs. Som fisken i vattnet och handen i handsken. Lika glad som han blir när han kommer dit och får träffa sina kompisar blir han när en kommer och hämtar. Fast oftast hämtar och lämnar gubben pga arbetstider. Så tigern har än så länge bara behövt gå en heldag. Lyx! 

Nu ska jag iväg och förlusta mig en smula. En föreläsning med Tareq Taylor står på schemat. Får hålla mig från att inte göra tusen små hjärtan och glada smileys. Hoppas jag vågar mig på en pinsam bild. 

Chip så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0