Lekland

Ända sen långt före vi skaffade barn har jag drömt om att få åka på lekland. Jag hade långt gående planer på att låna syrrans ungar för att själv kunna ägna en heldag åt att åkas rutschkana och klättra runt. Sen hände livet. Så först förra helgen blev det premiär! Jag lämnade Humlis med gubben och drog med Tigern och några kompisar till oss vidare till grannkommun. 

Favoriten var den första aktiviteten vi fann på. En superlång rutschkana. Tigerrutschkana inte desto mindre! Och glädjen i dretongen mins ögon går inte att ta miste på. Cirka så där glad såg han ut från att vi kom in till att vi skulle gå. 

Så himla häftigt att låta favoritpersonen helt och hållet styra dagen. Var vi skulle och när. Och hans glädje när jag klättrade med och åkte. Oj som vi skrattade tillsammans! 

Alla golvytor var täckta av heltäckningsmattor så min räsertiger kunde helnöjt springa på även mellan de olika aktiviteterna. 

Mitt i allt stoj och lek lunchade vi tillsammans. Det var nog det enda som Tigern själv inte fick bestämma över, han hade lätt kunnat hoppa lunchen till förmån för att svimma. 

Helt klart en av mina topp tre dagar i livet! Både jag och barnet var adrenalinkickade en bra stund efteråt. Får bli ytterligare en dag på Leos lekland inom en överskådlig framtid! 

Chip! 


Kommentarer
Postat av: Tess

Tycker också det är superkul på lekland, så det är tur att man har en unge att "skylla på"...hehe ;-)

Svar: Eller hur! Sånt endorfinpåslag så jag blev alldeles nipprig. Eller jag menar så kul att se ungen ha roligt :D
Anna .

2016-01-15 @ 23:13:01
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0