My Yellow sunshine

Jag lovade ju en liten genomgång av min kalender. Så här kommer en liten kik. Är en del kvar att jobba på. 
Första dividern har en fiffig ficka på framsidan. Perfekt för förvaring av stickers, post its och annat bra. Under fliken har jag en tracker för väder. 
 
Nästa flik är dedikerad åt odling. Bland annat har jag en lista på vilka sorter som ska odlas och vilka frön som finns. Kanske kan det här året bli året då jag faktiskt håller mig från att köpa alla frön? Det finns även listor på vilka frön som ska förodlas, vilken månad samt veckoblad där jag kan hålla ordning på när saker åker i jorden, groning, omplantering och så vidare. Perfekt! 

En sektion är dedikerad åt hjälpmammeprov. Jag har insett att ska det bli skrivet och klart måste det göras för hand! Jag behöver lära mig genom händerna helt enkelt. Så på första sidorna har jag skrivit ner frågorna till delprov ett. Sen har jag en dashboard jag hålat och använder som bokmärke (och skrivunderlag). Jag har klippt till hålen så att jag slipper öppna pärmarna varje gång jag ska byta sida. 

Den mest peppiga delen är den för barnvagnsmarschen som jag är med och hostar i år igen. Den stora skillnaden i år är att jag är ute i god tid samt har fixat lite struktur. Kan inte bli annat än succé! 

Det är ungefär så långt jag kommit än så länge. Väldigt lite kalender egentligen men tjänar väl sitt syfte! Bara färgerna gör mig glad ända in i själen. 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh så färgglad och inspirerande!

Svar: Tack! Behövs så här i gråvintern. Tack själv för inspiration ❤️
Anna .

2016-02-02 @ 12:25:39
URL: http://www.lunaandjuliet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0