Dille

Jag har fått dille på scrapbooking just nu. Och speciellt kombinationen helsides layouter och pocket sidor. Ligger ju en smula efter i dokumentationen så att säga så jag har gott om härligt arbete framför mig! 

Något jag tycker är både kul och lärorikt är att göra olika utmaningar, både egna och andras. Så senaste alstret är inspirerat av denna moodboard från Cili in Papers. Jag älskar de mjuka färgerna och kontrasten mellan de strikta linjerna och penseldragen. Och hus! Kan inte få för mycket hus. 


Resultatet:
 Jag tog med lite av det rosa och fokuserade på mjuka färger. Utmaningen jag gav mig själv var att använda så mycket som möjligt ut Crate Papers kollektion "Wonder". Och så klart att våga kladda! Vågade stämpla direkt på ett kort för första gången. Stämplarna kommer från Cocoa Daisy och är stämplade med StazOn "Jet Black". 

Titelkortet kommer från Studio Calico. Det är enkelt dekorerat med chipboard och cardstock stickers, enamel dots och papper från Crate Paper. Bakgrunden består av enfärgad cardstock med en bit vellum ovanför. Älskar vellum och hur det kan fövandla färgen på ett papper. 

Min favoritbit ur layouten är den här bilden. Även medfotografen gillade den. F:et är urklippt ur ett 12x12 papper och passar extra bra eftersom tigerns namn börjar på F. 

Heluppslaget. Den andra sidan är också inspirerad av moodboarden men är med på ett annat ställe också. Där utmanade jag mig själv att använda lila bland annat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0