Nämen det ser ut att bli vår i år igen!


Idag vaknade jag upp och var pigg för en gångs skull. Ryggen kändes fin och illamåendet jag haft senaste tiden hade gett vika. Till råga på allt var det helg och fint väder. Som bäddat för lite trädgårdstid med andra ord! 

Så idag har jag tagit mig an syrénbersån, ansningen som påbörjades förra våren har fortsatt och jag gallrade ur rejält. Gubben var också ute och pillade på bilen och vi hade båda sällskap av en god vän som både pillade bil och hjälpte mig välja sågoffer. Höll på att go bananas en stund men lyckades hitta en fin balans i utrensandet till slut. 

Tigern var också med så klart och jag är rätt säker på att han har haft en kanondag! Han har kastat snö, sprungit och sågat grenar tillsammans med vår kompis under tiden som vi föräldrar fixat. Hurra för vänner säger jag! 

Det börjar bli mycket att upptäcka ute i trädgården nu. I rabatten börjar små små spår av lökarna vi satte i höstas synas, små rosetter av gullviva skymtas och kärleksörten bullar upp sig under riset från förra årets planta. Hoppas jag får fler pigga helger när det torkat upp lite mer så jag kan ta mig en riktig städdag där ute. Kratta löv och grenar. Ta bort ris efter förra årets grönska. Ge plats för sol och kärlek till årets planer. 

Planen är att göra en ny köksträdgård här hemma och flytta hem odlandet från lotten. Vi blir ju inte färre så att säga och då kan det vara skönt att ha nära till bäddarna så att det går att fixa lite när tiden infinner sig. Vi har nåt slags plan som känns riktigt bra i hjärtat. Måste bara höra med hyresvärden först så att hen inte har några invändningar... 

Chip! 

Kommentarer
Postat av: Tess

Hittat till din blogg också :-)

2015-03-18 @ 00:42:42
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0