Blixtar och dunder!



Igår kväll strök världens åskväder förbi trakterna. Så ackompanjerad av min partner in crime bosatte jag mig på balkongen och tittade på när tusen blixtrar lös upp hela himlen. Tack och lov att vi är bosatta i stan vid sådana här tillfällen så det inte behövs oroas så mycket. En vän till hos hade en granne som blev utan hus efter kvällen och själv hade hon två blixtar som slog ner i huset! Så här i efterhand fick jag lite dåligt samvete över att jag satt och njöt av alla fina blixtar när det var folk som råkat så illa ut...

Lyckligtvis var det inga växter som strök med under ovädret, evakuerade en del till golvet för att de inte skulle bli dränkta i allt regn. Själva smög vi in efter en stund när regnet började tillta och det såg ut att bildas en insjö i vardagsrummet...

Imorgon bär det för övrigt av mot Öland! Arvika med tillhörande festival lämnas bakom oss och istället blir det bräckt vatten och festival på östkusten. Ska bli himla fint! Semester oh yeah!
Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0