Ännu ett äventyr!


Då var vi hemma efter ännu ett litet äventyr jag och min tiger. Och vilket äventyr sen! Ända bort till Borlänge med kändisar som Marit Olanders, Sagogrynet och gänget bakom "du kan amma här" videon. För att inte tala om alla fina hjälpmammor! Som amningsnörd blir en lätt lite starstruck under en sån här helg vill jag lova. 

Vi inledde med att lyxa till det med att gå på hotellets restaurang. Inte varje dag en har både möjlighet och ursäkt att göra det. Tigerns mat var nog roligast, ett samarbete Scandic har med Jamie Oliver, en riktigt trevlig barnmeny med bra och vettig mat. Speciellt förtjust var tigern i polenta sticksen som han sög i sig! 


Under fredagen var det konferens tillsammans med vårdpersonal. Tigern hade dock andra planer så vi hörde inte så mycket av den. Det var mycket roligare att hitta nya kompisar och leka i bollhavet. Och lite tur var det för resten av helgen spökade nya tänder, förkylning of doom och alla nya intryck. Skönt att han fick lite lek innan det. 


Resten av helgen spenderades nämligen på det här viset. Helst med en mamma som gick runt. Skönt att kunna ta till sjalen så att det går lätt att amma och bära utan att ryggen behöver ta stryk. Vi mammor är allt ena riktiga superhjältar! Först föder vi små små barn som vi burit och närt i våra magar. Sen fortsätter vi bära dem och se till att de är rena, hela och mätta i magen. Bra fränt! Speciellt imponerad är jag av alla ensamstående föräldrar. Att vara två (eller flera) framstår ju som rena barnleken bredvid någon som får ta både disken, tvätten, laga mat och leka med barnet samtidigt. 

Kommer bära med mig den här helgen länge! Så mycket kärlek! Och en tillåtande atmosfär som jag så innerligt skulle vilja plocka med mig hem. På riksträffen var det ungefär 100 besökare och runt 50-60 barn. Många av barnen vistades i föreläsningssalen, vissa i sjal/sele andra sovande i sina föräldrars knä och ytterligare andra lekande på golvet. De något större och vildare barnen hade tillgång till lekrum och pysselhörna och film/sagomys. Hur ofta händer det? Och så fint att se så många burna barn i sjalar och selar i regnbågens alla färger. Så vackert så hade jag varit gravid hade jag ta mig tusan bölat mig igenom helgen! 

Ett stort grattis till Anouk Jolin som tog hem Amningshjälpens Bröstpris! Välförtjänt med både Du kan amma här kampanjen och förberedande amningskurs för blivande föräldrar. 

Idag hittade vi för övrigt tanden som spökat. Tand nummer sex blev en konstand. Varför ta allt i samma ordning som alla andra? 

Chip! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0