Spontandreads och förberedelser


Usch förra veckan var ingen höjdare! Den började förvisso bra med penséer och spontanfödelsedagsfirande av gubbens mormor. Men sen gick det minsann utför. Tigern drog på sig en monsterförkylning och låg däckad i feber. Jag fick agera kuvös och minsta rörelse resulterade i gråt och tandagnisslan. Så fick snällt ligga kvar och jobba på spontandreadsen. Körde öppen bar i dagarna tre innan tigern var uppe på fötterna ordentligt igen. Tack tuttarna för att ni finns! Lagom till helgen var han på banan igen tack och lov. Så vi fick lite middagshäng med goda vänner och jag fick äntligen sätta årets fröer! Så här sen har jag inte varit sedan jag började förodla... 

Veckan innan körde jag min första heltidsvecka. Var lite pirrig och nervös innan. Att gubben och tigern skulle ha det bra tillsammans visste jag på förhand. Men hur skulle det gå med mig?! Framgångsreceptet blev en liten kik om dagen med tutte och kramar samt att vi tog gott om tid på oss på morgonen. Det kostade oss en kvart eller två om dagen men då hann vi säga hejdå ordentligt utan att stressa, sjukt värt! 

Idag förbereder vi oss inför att åka på riksträff och konferens med Amningshjälpen. Det har jag sett fram emot i flera månader nu! En får tänka till lite extra när en reser med småfolk. Se till att ha med lite matsäck och nåt att dricka och något att roa sig med. Så vi får kila iväg och köpa lite russin, macka och juice sen. Hittar tyvärr inga Saltå russin i sånna små askar så får paketera om istället. Russin är en av alla saker som är lite extra viktig att köpa ekologisk eftersom vindruvorna de är gjorda på är så rysligt besprutade. 

Har ni tur lägger jag upp ett litet virkmönster på en tocken här i dagarna. Det beror på om resultatet blir lyckat. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0