Kokosmuffins


Det senaste året har det inte blivit mycket bakat. Först var det nyföding, sen visade sig gubben vara glutenallergiker. Planen var ju att lära mig baka glutenfritt men sen var det det där med flytt och sommar och småbarn. Nu har jag äntligen tagit mig i kragen i alla fall! 

Det första försöket med muffins behöver vi inte prata om. Mitt morska självförtroende till trots var de allt annat än goda. Men skam den som ger sig! 

I present to thee:
Kokosmuffins ca 12 st stora 
2 ägg 
1 banan (en rejält mogen lite brun en)
Ev 1 msk honung 
3 msk kokosfett 
2,5 dl riven kokos 
0,5 dl kokosmjöl 
1,5 tsk bakpulver
1-2 dl mjölk 
En nypa vaniljpulver

Mixa ägg, banan, honung och kokosfett med mixerstav. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. Tillsätt mjölk till bra muffinsmetskonsitens. Fyll formar till hälfte. In i ugnen på 175 C i ca 15-20 minuter. 

Kan tänka mig att det skulle vara gott med lite hackad mörk choklad i eller varför inte lite russin? 

Stay tuned för fler glutenfria recept! Vankas ju kalas så får vidga vyerna lite. 

Chip! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0