Material girl


Snart bär det av hemöver igen. Ytterligare en vecka ute på äventyr är lagd till handlingarna. Just nu ligger tigern och sover och jag ligger bredvid och njuter en stund. Utanför öser regnet ner så det känns som ett bra sätt att fördriva tiden. Stackarn har varit sjuk från och till hela veckan. Först en otäck ögoninfektion och sen förkylning med feber. Är inte mycket för tabletter men ibland är febernedsättande bra skit! Som vuxen kan jag ju hantera feber och vet vad som händer i kroppen, inte särskilt trevligt men jag vet att jag inte dör. Som liten tiger är det lite värre. Flera nätter som det vaknats och skrikits mer eller mindre i sömnen. Usch! För stunden verkar det helt okej, bara näsan som rinner en smula men det är hanterbart. 

Har kikat på cykel och cykelkärra i veckan också. Är verkligen helt orimligt till mig över att äntligen skaffa cykel! Att kunna fara ut på utflykter tillsammans kommer bli så rasande kul! Den materiella glädjen känner i detta fall inga gränser. Hurra! Konsumisten i mig har kommit fram igen denna vecka: en gul och fin cykelkorg, två Kockum fat och en Twist burk bland annat. Annat är mest mat. 

Ska bli spännande att se hur det gått med växterna jag petade ner för en vecka sen! Har broccolin överlevt? Växer det i rabatten? Hur går det med tomaterna och chilin? Ihhhh! Spännande värre detta! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0