Kosläpp



Idag packade vi in oss i en bil tillsammans med två vänner för att åka på Kosläpp. Efter en smått kaotisk natt med en längre vakenvända lyckades vi självfallet försova oss en smula. Men efter lite om och men så kom vi till sist iväg! 
Vädret var kanon och bondgården låg så där nästan löjligt idylliskt till. Hoppas innerligt att de som bor där vaknar varje morgon och prisar den fantastiska omgivningen. 

Efter mjölk och bulle gick vi tipspromenad innan vi slog oss ner i gröngräset. Och så klart lagom till att korna skulle släppas ut blev tigern tuttsugen, ironin är slående! Så där satt jag med ammande barn i knät och tittade på skuttande kor. Efter att ha producerat mjölk i drygt ett år kände jag viss empati med en hoper kor som såg ut att ha sprängfyllda juver. Know the feeling sistah! Tänkte jag för mig själv. 

Vi stannade kvar en stund efter släppet och njöt av sommarvärmen. Tigern tryckte i sig ett par korvar och var nära att norpa både en och två till av barn som satt i närheten. Nästa år tror jag att han kanske kommer förstå lite bättre vad som händer. För mig är det viktigt att han får förståelse för var maten kommer ifrån såväl mjölk som grönsaker. Grönsaker är ju ingen match att fixa även inne i stan. Kor är ju en smula svårare... 

Himla bra initiativ och sjukt trevlig utflykt blev det och vi ser helt klart fram emot nästa år! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0