God jul!

Jag har fixat två julklappar till mig själv i år. Den första är dun dun duuuun: ta daaa! Men det är ju ingenting tänker kanske någon. Och det är precis vad det är det. Ingenting! Två år av prokastrinering är över och öppna spisen är äntligen tom. Ibland är den bästa presenten en kan få lite sinnesro. 

Den andra presenten är att sluta äta kött. Wohoooo! Fast jag kommer, åtminstone inledningsvis, fortsätta äta fisk och jag kommer inte att ställa krav på utomstående. Så i år till julbordet provar jag lite nya saker. Ska bli spännande! 

Så i julklapp av DIG önskar jag mig schysst veginspiration! 
Eftersom det var ett tag sen jag var vegetarian så är jag lite ringrostig. Med barn och gubbe krävs det lite mer fantasi än när jag bara behövde tänka på mig själv. Så ös på med recept! Och vilka nya produkter på vegmarknaden är värda att prova på? Stor fördel om det även är glutenfritt! 
Bästa förslaget får en liten julklapp av mig! 

Nu ska jag stänga av skärmen för idag. 

God jul! 


Kommentarer
Postat av: Tess

Testade att göra sojafärspaj för första gången till vintersolståndet och det kan jag rekommendera! Smakade mycket gott :-) Gjorde ett pajskal och förgräddade det under tiden som jag stekte på färsen tillsammans med salladslök och kryddade med allroundkrydda. Sedan täckte jag pajbotten med riven ost, färsen och hällde på en blandning av creme fraiche, ägg, salt och peppar. Jag har tyvärr inte så bra koll på gluten, men vet att pajbotten går att göra glutenfri iaf genom att använda annat mjöl än det jag hade (vanligt vetemjöl).

2015-12-24 @ 21:23:34
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Då du till en början är Pescetarian så är en av mina favoriträtter ugnsstekt regnbåge. Rensa och ta av skinnet, krydda efter smak (jag brukar använda citronpeppar och salt), häll på grädde så det täcker nästan hela fisken och ha i ugn 200 grader i cirka 20-30 minuter, beroende på ugn och storlek på fisken :-) Det är basreceptet. Det funkar även bra att blanda i morötter eller andra grönsaker i samma ugnsform som fisken ligger i.

2015-12-24 @ 21:26:57
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0