Good enough

I år bestämde jag mig för att göra en omgång julkort. Kan ju så här i efterhand konstatera att jag lätt kunnat göra minst 10 till för efter att vi sammanställt listan på de vi skulle skicka till kom vi på ett gäng till. 

Gjorde superenkla kort med färdiga kortbaser i kraftpapper. Sen tog jag två scrappapper och klippte i 3x4 stora bitar och klistrade fast. 

Ugglorna och rävarna är stämplar från Lawnfawn som jag färglagt med färgpennor och klippt ut (kära tomten trolla snälla fram en Cuttlebug!). 

Sen var det bara att dra på en bit washi, montera uggla/räv och stämpla på en sista stämpel, lite extra bling och så färdigt! Visst tog det lite tid men att inte göra tusen olika kort och dessutom göra på lite mer löpande band hjälpte verkligen kanon mycket! 

Good enough helt enkelt. 

Nåt annat som får vara good enough i år är pepparkakorna. Vi fuskar och köper deg. Jag var helt inne på att helt skippa baket i år när gubben kom hem med en packe deg. Ville typ sätta mig och grina för att det var så fint tänkt. "Du kommer ångra dig om du inte får baka alls" och det har han rätt i.

Försöker hitta balans i tillvaron för tillfället. Har så svårt för det. Blir så lätt allt eller inget. Antingen blir det hundra helt individ anpassade kort och egen deg som räcker till hela kvarteret och lite till. Eller absolut ingenting. 

Så årets upplägg är helt klart framsteg. Det duger, bra så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0