Jobblogg

Den första frågan en kan ställa sig är vad behöver jag min kalender till? Så får en jobba sig fram till system som funkar för en själv. Vissa har olika kalendrar för hemmet, jobbet och olika projekt. Vissa lägger timmar på sina kalendrar och andra tittar nätt och jämt i sina. Det viktigaste är att ha en kalender som en själv vill använda och som hjälper en med det en behöver. 

En kompis var i behov av en kalender att skriva ner jobb, vab och eventuellt små vardags notisar. Jag hade ett häfte hemma från Happie scrappie som har en del färdiga illustrationer och som lätt går att anpassa till vännens behov. 

Kriterierna var att det skulle finnas en vecka/sida och vara lätt överskådligt. För att underlätta gjorde jag tre veckor som lite förslag och inspiration till hur veckorna kan delas upp. Vi bor i stort sett grannar så stämplar och annat är bara att komma förbi och låna vid senare tillfälle. 

I de fall det blev en ruta över stämplade jag en enkel lista. Allt som använts är Waffle flowers stämpelset "stay focused", lite olika tejper och helt vanlig svart penna i lite olika tjocklekar. 

Svårare än så behöver det inte vara. Det är långt ifrån perfekt men fyller förhoppningsvis sin funktion. Framöver går det lätt att justera och eventuellt lägga till saker om något saknas. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0