Äntligen!

Sitter och knarkar i köket. Bokstavligt talat! Kanske inte det en i daligt tal kallar knark men det som är knark för mig. Frön! Har satt de första rackarna i jord och ska ge mig itu med att sortera och planera för resten. Det blir en liten ritual kring fröerna varje år. Speciellt de första känns enormt viktiga. Gubben fick natta barnet så att jag dels hållt mig vaken och dels kan pilla i lugn och ro. 


Provar lite ny utrustning i år. Något dyrare än de minidrivhus jag brukar envisas med att köpa. Tiden får utvisa om det var ett bra beslut. Brukar alltid tänka att jag ska återanvända husen mellan åren men de tillhörande innerkrukorna till miniväxthusen tenderar att vara både svårdiskade och gå sönder. Det här är sju stycken separata växthus med varsitt lock (bara en sån sak!) som jag lyxat till det med underbevattning till. Själva husen finns kvar från tidigare år vilket kan vara fint att använda vid omplantering. 

Gäller att passa på när en har ett par kronor extra. Återkommer när jag klämt och känt ett tag. 

Nu ska jag återgå till mitt knark. 

Chip!!

Ps om jag mot förmodan inte skulle sitta och lukta på nya fröer om ett år så är det helt klart något som är fel. Det är då ett som är säkert. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0