Sista trimestern

Idag går jag in i vecka 29. Helt galet! Den här gången har det sannerligen gått fort. Tusen saker har hunnit hända under tiden och det har inte funnits samma tid att bara klappa magen. 

Och magen den växer vilket vissa känner ett starkt behov av att påpeka. Jag är så rasande trött på "är du säker på att det inte är tvillingar" eller "höhö ja det var en rejäl kula". Som att det inte finns några som helst spärrar för vad en kan säga till en gravid person. Jag känner mig inte alls så där strålande och säker så att den typen av kommentarer bara rinner av. Sanningen är att jag skäms för min mage. Inte en enda bild på magen har jag tagit bara för att jag skäms så innerligt mycket. Jag vet det låter larvigt. Helt klart är i alla fall att fatshaming inte begränsas till icke gravida. Det i kombination med att jag är lite smått livrädd för att återigen föda en 5+ kgs bebis gör att den typen av skämt känns. 

Nu ska jag mäta blodtryck och annat skoj! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0