Perspektiv

Igår satte vi hela familjen i bilen och for till Karlstad och Mariebergsskogen. Vi har pratat länge om att ta oss dit och det blev precis den hit vi hade hoppats på! Tigern somnade väldigt gott på kvällen vill jag lova! 

Tjocka mamman fick även gå och se Kristian Anttila eftersom vi tajmade besöket med Putte i parken. Festival i lightformat och en stund att åter känna sig som tjugonånting. Märkligt hur tiden rinner iväg och hur allt förändras. Under tiden de sker känns alla förändringar subtila men likväl är de definitiva. Aldrig kommer jag vara förstagångsfestivalare och yngst i något camp. Inte heller kommer jag vara del av den hårfina gruppen av festivalnormålder (typ mid tjugonånting). Jag har istället förvandlats till en fruktmamma. Jag ser de förväntansfulla tonåringarna intill scenen som fnittrar och osäkert rättar till kläder och smink. Jag ser dem och jag ser mig själv för tio år sedan. Känner nåt slags värme inom mig när jag ser dem och jag vill så gärna önska dem en god festval och att de får många härliga äventyr. Peppa dem att ta världen an på sina egna villkor och göra det som känns bra och rätt för dem. Tiden för ansvar kommer så dansa dansa dansa som att idag är den sista dagen. Strunta i vad hen eller den tycker bara lev för det som är värt. Och så vill jag bjuda dem på frukt och vatten. I min föräldramosiga hjärna funderar jag över hur många som kommer glömma av att dricka vatten idag. 

Efter spelningen möter jag upp min egna rätt så nya familj. Min nya fas. Om 15 år kanske vi kör den lilla lilla människan som alldeles nyss var bebis till sin första festival. Fram tills dess är det bara att njuta av det vi har. Än är vi inte på andra sidan och kikar in. Än så är det andra saker som lämnar oss med andan i halsen och hjärtat skälvande. Än så länge är hemmet fullt i barnskratt och galna äventyr. 

Chip! 

Kommentarer
Postat av: Elena

Det är inte bara jag då som tittar tillbaks och inser att jag inte kommer få uppleva den där "första gången" av ja.. väldigt många saker! På något vis så är dock första upplevelsen så överväldigande att man inte hinner njuta på det vis man vet att man bör när man har haft en stor del av sina "första upplevelser" redan. Om jag hade vetat det jag vet idag så hade jag förmodligen gjort mycket annorlunda, vågat mer och gjort mer! Inte skulle jag gått tillbaks och ändrat men just ordet MER gärna fått vara ledstjärna i större utsträckning.

Hade nog njutit mer av att ha varit en sexuell varelse också, sexuell varelse är kanske inte hur jag skulle beskriva mitt liv mitt upp i småbarnsåren. Haha! Mer tossig, stressad morsa som försöker ta till vara på varje sekund av både barn, make och mig själv. ;)

Svar: Så mycket en skulle vilja gå tillbaka och säga sig självt. Brukar bli arg när jag ser bilder på mig själv och vet att jag själv mådde dåligt över min upplevt tjocka kropp. Nej en ska nog njuta mer av livet i stort. Mer låter som en riktigt god ledstjärna!
Anna .

2015-08-07 @ 21:47:21
URL: http://destinationlivet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0