Kalashelg

 
Tur det finns lite aktiviteter att fördriva tiden med för tillfället. Igår var det kalas X 2 på schemat. Först var det 4-årskalas med tusen barn och minst lika mycket bus. Efter det drattade jag och Tigern in på gubbens 30-årskalas hemma i vårt kök. Lika fullt i folk där men med betydligt högre medelålder. Just nu behövs den här typen av distraktioner för att jag inte ska bli tokig. I övermorgon är det förvisso dags men väntan känns nästan längre ju mer det närmar sig.  

I kväll ska jag sätta lite fröer. Har dragit ner på ambitionerna en smula, struntar i lökexprimenten till exempel. Men tomater klarar jag mig inte utan och persilja är gubben helt galet förtjust i. Och gräslök är ju så gott på sommaren så jag avlider! Skönt att vi har självbevattning än så länge...

Innan dess ska jag jobba på att hålla mig vaken tills gubben kommer hem från jobbet. Wish me luck! 

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0