Olaminerade dividers

Först vill jag passa på att tacka för alla tips vi fick om skärmtid. Vi försöker hålla oss till en gång på kvällen och så bestämmer vi innan vi sätter på laptopen vad och hur mycket som ska kollas på. Den här veckan har det blivit mycket Pettson och Findus- Glömligheter. Vi stänger aldrig av mitt i utan låter alltid avsnitt eller film gå färdigt om det inte är så att han blir bråkig eller går därifrån. Börjar han tex plocka bort tangenter eller slå på lillebror så är han (oftast) för trött för att egentligen kolla på film. Vi är inne i en period där han inte alltid sover middag längre och de dagar han inte gör det är han kalastrött redan rätt så tidigt. Klurigt! 

Jag har fått möjlighet att leka lite med papper idag och har gjort lite dividers till min gula Kikki K. Först hade jag tänkt lämna in sidorna för laminering men alltså jag gillar ju känslan av papper. Så okej de här kommer kanske inte hålla i år och dar men å andra sidan har jag en ursäkt att göra nya om de här blir fula och trista. 

Olaminderade dividers 
Först valde jag ut ett gäng papper i cardstock. Vill en göra dem lite rejälare kan en klistra fast pappret på tunn kartong eller dylikt men då är också risken att det blir lite bulkigt. 


Sen tog jag en av de dividers som satt i pärmen och använde för att måtta upp. Först mättade jag hela bredden inklusive fliken. 

Skar till papprena. 

Skar tills jag hade en trevlig liten bunt papper i samma storlek. 

Jag tog en av de gamla dividersen och klämde ihop tillsammans med papper och målade av konturen. Sen klippte jag helt enkelt med sax efter linjen. 

Så gjorde jag så flik för flik. 

Jag förstärkte flikarna med tabbklistermärken från We R memory keepers, klippte till dem knappt en millimeter utanför. 

Måttade upp avståndet mellan hålen. Jag brukar bara ta valfri pryl i pärmen och klamra fast med det jag vill ha hålat. Sen målar jag av hålen. 

Tryckte ut hålen med enhålspunsch. 

Det färdiga resultatet blev helt okej! Inte på långa vägar perfekt men jag är nöjd. Hann inte göra helt klart innan det var dags att lägga humlan. 

Återkommer med det färdiga resultatet samt en liten genomgång av vad som finns innanför pärmarna! 

Någon som är nyfiken på något pyssel ni vill att jag ska dela med mig av? 

Chip! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.
Vilken finn blogg du har.

2016-01-24 @ 17:11:29
URL: http://https://myasianfamily.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0