Folder till Midori

Ny månad betyder nytt pyssel till kalendern. Jag gillar att ha gott om fickor att stoppa papper, räkningar och klistermärken i. Och så vill jag gärna ha en plats att ha lite foton på alla de människor jag tycker allra mest om. 

Bjuder på en liten tutorial på den fickan jag gjorde idag. Måtten utgår ifrån en Midori i regular storlek. 

Du behöver:
Ett 12x12 ark av Scrap papper
Ett skärverktyg (och en sax) 
Fästmaterial (permanent) 
Papper till album (jag har använt omslagspapper av kraft typ) 
Washitejp 

Skåra pappret, jag har valt att ha den blå sidan inåt och albumet på vänstersida. Den ljusa delen kommer att komma upptill. Skåra på 4 1/4" och 8 1/2" 

Vänd pappret och skåra vid 8 1/4"

Utan att flytta på pappret, byt till skärbladet och skär fram till det punkten där skårorna korsas (vid 8 1/2"). 


Klipp till för ficka på högersidan. Klipp längs med skåran så långt ner du önskar. Vid det här laget ser arket ut så här. 

Vik in fickan mot mitten. 

Vik den andra fickan bakåt. 

Limma länga med kanten. 

Vik över kanten och tryck till ordentligt. 

Ta två ark med papper, jag har använt förpackningspapper från ett scrapkit jag prenumererar på. Vik på mitten och skär till 3 3/4x8. 

Tejpa fast häftet på mitten av den vänstra sidan. Vik upp och tejpa fast det andra arket inuti det första. 

Klart! Jag dekorerade med lite washi och en liten tab. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0