hej o hå så det går

Då var en påskhelg avklarad och en ny vecka i Norrköping inledd! Hade en fantastiskt fin fest i fredags för den lille farbrorn som kom hem från Tyskland intet ont anande om våra planer på galej hemma i lägenheten. Det serverades fiskpiroger med prinskorv i och blåstes alla balonger i hela världen (nästan). Dessutom serverades tårta och ölen tycktes aldrig ta slut! Fin kväll för en ännu finare pojk!

Innan kalaset lyckades vi städa sånna där ställen som inte städats sen vi flyttade in och dessutom fick vi upp soffan på vinden, äntligen! Den har varit en sån där typisk sak som varit lättare att skjuta upp på framtiden... Men nu är det gjort och resultatet var över förväntan!

Balkongsysslandet de senaste veckorna har varit nere på ett minimum, mest vattnat och pratat med de små liven. Även planterat om de sista paprika plantorna och satt två omgångar med nya fröer. Varav jag gav upp på den ena... att plantera i äggkartong krävde så mycket vattning att det inte riktigt var värt. Däremot håller jag tummarna för de nysatta månadssmultronen och tagetesarna som står i vardagsrummet samt ny timjan, gräslök och oregano i sovrummet. Snart är hela lägenheten fylld av diverse växter tror jag... Jag tycker det är fint i alla fall, frågan är bara vad sambon tycker...

Nåja återgå till arbetet kanske!

chip o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0