Heja surfittan!

Eftersom det är lite min grej att vara surfittig emellanåt har jag nu skickat in en sån där resegaranti grej till sj. Hela 80 kronor har jag rätt till! Vilket eventuellt täcker kostnaden för mössan och vantarna jag så lägligt glömde på tåget, antingen om jag får göra nytt eller bita i det sura äpplet och betala företaget som sköter SJs borttappat avdelning.

Jag har en liten fundering när det gäller SJs komma i tid garanti (egentligen ganska många) alltså för bara ett halvår sen hade en två timmars försening gett mig pengarna tillbaka för biljetten, faktum är att för min resa hade 40 minuter räckt. Idag ger en försening på två timmar (!) hälften tillbaka. Det jag undrar över är om det gjort SJ lite latare? Hade jag till exempel för ett år sedan varit tvungen att vänta en och en halv timme i Katrineholm eller hade de av rädsla för att vara tvugna att betala tillbaka resenärers biljetter istället satt in en buss eller taxi? Egentligen borde man alltid få tillbaka pengarna så länge det inte rör sig om småförseningar på ett par minuter. Seriöst kg betalar väl för en tjänst och förväntar mig väl att den ska fungera? Nåja jag kom hem i alla fall. Och det är ju trevligt. På sätt och vis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0